dijous, 7 de gener del 2010

Tot pensant





Tot pensant: Recursos per a l’educació infantil.

Puig, Irene : Eumo; Girona: Universitat de Girona; Barcelona: Grup IREF 2000




A partir de l’anàlisi dels esquemes de la pàgina 23 i 25 hem de interrelacionar-los entre ells.

L’autora Irene Puig ens mostra al llibre didàctic “ Tot pensant” dos esquemes sobre l’aprenentatge que han de rebre els nens.
Aquest està molt lligat laa filosofia 3/18 on hi ha un defensa sobre els nens i nenes petits argumentant que ja saben pensar i parlar. Per tant, es té d’aprofitar aquestes habilitats del pensament del nen. A Través de les diferents habilitats del pensament del nen. A través de les diferents habilitats de les que ens parla Lipman: recerca, raonament, conceptualització, traducció. Es volen potenciar i interiotçritzar a partir del diàleg amb els altres. Aquest diàleg té un gran lligam amb la filosofia dialèctica.
Les diferents habilitats de pensament que es volen millorar i potenciar a les aules es pot aconseguir a partir de diferents activitats lúdiques com poden ser jocs, contes o bé l’art. Gràcies a al filosofia 3/18 s’aconsegueix que els nens treballin el llenguatge, el món i l’identat. S’estableix a les classes una relació entre el jo, els altres i el món i el llenguatge i els llenguatges de forma equitativa. Hem de tenir en conte totes aquestes relacions perquè sinó enraonem amb els altres a través del llenguatge no els hi podrà arribar la nostra opinió als altres.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada